Apache 2023
Ve středu 14. 9. jsme se byli podívat na předváděcí akci české značky kol a elektrokolo Apache v Hostivicích. Pojďte se s námi podívat, co nového nás čeká pro nadcházející sezónu.
U Apache nelze začít jinak, než s elektrokoly. Modely elektrokol jako takové budou velmi podobné, v některých případech beze změny. A to tedy především u těch nižších řad.
U dražších modelů s motory Bosch se můžete těšit na zcela nový ovládací systém BES3 SMART. Konkrétně jej najdete u modelů Quruk 1 a 3 s baterií o kapacitě 750 Wh. Ovládání BES3 SMART je složeno z nových ovládacích tlačítek s novým displejem Kiox. Hlavní myšlenkou je propojení s vaším chytrým telefonem, kde uvidíte veškeré potřebné informace, jako je stupeň přípomoci, rychlost, vzdálenost a podobně. Současně bude možné v základním rozsahu nastavit elektrokolo podle svých preferencí.
V dalších letech se bude tento komunikační systém objevovat i na dalších modelech.
U Apache si příští rok vyberou i ti, pro které jsou elektrokola s pohonem Bosch nedostupná. Můžete se totiž těšit i na elektrokola s oblíbeným středovým motorem Bafang. A to jak obvyklým typem motoru M400, tak i M510. Co je ale velikou novinkou, tak skutečnost, že oba motory budou dodávány na 36 voltovém systému, tak nově i na 48 voltovém.
- Bafang M400 vs. M510
- M400 - léty prověřený motor s kroutícím momentem 80 N.M. a s hmotností 3,9 kg. Je nejlepší volbou pro dlouhé cestování.
- M510 - maximální točivý moment je 95 N.m, a jeho hmotnost je pouhých 2,9 kg. Tento motor je zaměřen především na výkon. Díky inteligentnímu řídícímu systému se úroveň asistence mění dle výkonu jezdce. Jízda je tedy plynulá, se silnou akcelerací a maximálním výkonem.
Dále nás velice potěšila informace o tom, že elektrokola s motory Bafang budou kompletně vybaveny komponenty Bafang, ačkoliv se to zdá logické, jiní výrobci často nepoužívají originální baterie či nabíječky. Na Apache ale najdeme kromě motoru Bafang, tak od stejného výrobce i baterii, nabíječku a řídící jednotku. Takto utvořený systém funguje mnohem lépe a stabilněji a předejde se tak mnoha problémům.
- 48 voltový systém
- Tento systém je oproti tomu 36V účinnější, efektivnější, má menší ztráty v odporu vedení a celý systém se méně zahřívá a lépe využívá energii z baterie. Díky všem těmto skutečnostem dojede kolo s 48V systémem dál, a to při stejně velké baterii.
I u klasických kol se dočkáme změn.
Jsme si jisti, že vás zaujme karbonová kolekce pevných, a pozor i celoodpružených, kol. Tyto modely mají zakázkově vyrobený karbonový rám a kompletní montáž je prováděna v Hostivici. U celoodpružených kol se těšte na osazení odpružením značky Fox či Rock Shox a na pohon Sram, a to včetně brzd.
Hliníkové modely se zajímavých změn nedočkaly, které budou osazeny vidlicemi RST (vzduchovými i pružinovými), pohonem L-TWOO a brzdami Shimano.
Značka L-TWOO
- Jedná se o relativní novinku, a to především u nás. Společnost L-TWOO byla v roce 2013 založena bývalým inženýrem firmy Sram. Komponenty jsou zaměřeny na pohon - tedy přehazovačky a řadící páky pro MTB i Road, a to až v 10 kvalitativních řadách. Společnost s ročním výstupem 12 milionů kusů výrobků zasahuje do celého světa.
Změn není mnoho, ale vzhledem k tomu, že se cyklistický trh vzpamatovává z posledních náročných let, jsme rádi, že výrobci kol stále myslí na detaily a pokaždé nás alespoň nějakou drobností překvapí. Na závěr bychom ještě rádi zmínili, že do dubna 2023 bychom se měli dočkat celé produktové řady kol i elektrokol. Tak se pojďte těšit s námi.