Novinky a postřehy ze školení Apache
Naši obchodní partneři nás pravidelně zvou na školení a předváděcí akce, kterých se vždy rádi účastníme, protože se pokaždé dozvíme něco nového. Na konci února jsme se takto účastnili i školení u výrobce kol a elektrokol Apache přímo v jejich výrobním areálu v Úpici.
Kromě prohlédnutí novinek pro sezónu 2020 pro nás byla zařízena i exkurze do výrobny kol. Ale vezměme to po pořádku.
Nejprve nám byly představeny novinky v elektrokolech Apache pro rok 2020. Tady je shrnutí toho nejzajímavějšího:
1. Osazení motoru Bosch 4. generace na některých modelech.
- Tento motor je o 50% menší a o 25% lehčí než motory stejné značky 3. generace.
- Oproti předchozí verzi došlo i k navýšení maximální asistence až o 340% (oproti 300%, které poskytují motory 3. generace).
- Nově budou mít elektrokola s motorem Bosch 4. generace volnoběžku, což zaručuje volné šlapání bez odporu motoru, například při jízdě nad 25km/h nebo při vypnuté elektrické přípomoci.
- O motoru Boch 4. se více rozepíšeme v samostatném článku, který najdete už brzy na našich stránkách.
2. Vylepšení modelů Tuwan a Yamka MX-I 1
- Oproti modelům 2019 dostala tato kola lepší osazení, a to vzduchovou vidlici SR Suntour XCR a 10 rychlostní řazení Shimano Deore. Letos si tedy můžete dopřát pořádně osazené elektrokolo s integrovanou baterií!
- Dále mají nové modely sportovnější geometrii a to i díky vidlici se zdvihem 120mm.
- A co vás jistě potěší, tak na těchto elektrokolech najdete baterii s kapacitou 17,5 Ah.
3. Nové řady E4 a E6
- Řada E4 vlastně znamená zúžení řad E3 a E5, kdy došlo k tomu, že elektrokola z této řady dostanou elektrické osazení z E3 a mechanické z E5.
- Krosová elektrokola Matto a Matta budou v řadě E4 navíc jen ve verzi Tour, kdy Apache reaguje na zvýšený zájem o elektrokola vybavená blatníky, nosičem a osvětlením už v základu.
- Modely Matto a Matta E6 pak budou osazené stejně ale v klasické verzi – bez výbavy.
4. Přepracovaný zámek integrované baterie na MX-I
- Díky tomuto kroku by mělo dojít k eliminaci vibrací při jízdě.
5. Změny u městských elektrokol
- Městská elektrokola letos budou v obměněných barvách, převládají sice živější odstíny, ale zajisté si vyberou i konzervativnější elektrocyklisté.
- Nově na městských modelech elektrokol najdete české pláště Mitas s protiprůrazovou ochranou.
Bohužel počasí nepřálo vyzkoušení, ale především nafocení nových modelů. Co nevidět je ale postupně budeme zveřejňovat na našem e-shopu.
A tady ještě poznatky z exkurze:
Před třemi lety zahájila úpická značka Apache montáž elektrokol přímo v Úpici, kdy dali pracovní příležitost mnoha místním obyvatelům a zároveň podtrhli význam česká značka. Areál se nachází v částečně zrekonstruované staré továrně.
Prošli jsme celým montážním procesem, kdy jsme viděli zručné montéry a hlavně montérky při kompletování celých kol a elektrokol. Finální doseřízení a kontrolu pak provádí profesionální cyklo-mechanik. Dále nás zaujala zručnost, se kterou pracovníci a pracovnice vyplétali kola s elektromotory. Centrování je pak zautomatizované, konečné docentrování je ale zase na lidské síle. Pro zajímavost – celý proces vyplétání a vycentrování kola trvá přibližně 3 minuty.
Kromě montážních prostor jsou k dispozici prostorné sklady plné kol a elektrokol.
V areálu se také nachází servisní a diagnostické centrum pro elektrokola, motory a baterie.
Na závěr musíme říct, že ačkoliv nejsou změny nijak zásadní, potěšilo nás, že jsou provedeny správným směrem. Jsme také rádi, že jsme se mohli podívat na to, jak probíhá montáž a kompletace a utvrdit se v tom, že vám nabízíme lokální produkty, za kterými stojí tým lidí, kteří vědí, co dělají.